Com afecta la Covid-19 al sector de la restauració?

la Covid-19 al sector de la restauració_firaàpat1

 

Ja portem més de dues setmanes d’ençà que el país va entrar en estat d’alarma i, la quotidianitat, ha canviat d’una forma inimaginable, tant a Espanya com a la resta del món. Botigues tancades, empreses teletreballant, classes anul·lades… i la restauració no és una excepció. I la pregunta que es fa tothom és: com afectarà la Covid-19 al sector de la restauració?

 

Si el normal fa uns dies era ajuntar-se a compartir taula i menjar, brindar, agafar aliments amb les mans o intercanviar coberts i plats, el normal ara és assumir que aquesta normalitat trigarà a tornar.

 

La pandèmia de la Covid-19 està portant molts problemes a molts negocis, com el de la restauració, que des que van haver d’abaixar persianes, estan fent malabars per sobreviure en mig d’aquesta incertesa.

 

Bars i restaurants han hagut de replantejar, en temps rècord, els seus esquemes de funcionament amb la idea que, probablement, trigaran molt més que quinze dies a reobrir i veure les seves taules i barres plenes.

 

Sense ingressos fins a nou avís i amb despeses diverses per venir (lloguer de locals, impostos, etc.), molts restauradors han optat per cancel·lar les comandes als seus proveïdors, tancar la seva cuina i enviar els seus equips a casa. Altres estan intentant aguantar aquesta crisi reforçant o posant en marxa enviaments a domicili, el delivery, preocupant-se per mantenir les mesures de protecció i seguretat adequades o llançant descomptes o xecs regal per al postconfinament.

La Covid 19 reinventa el sector de la restauració

 

la Covid-19 al sector de la restauració_firaàpat1Aquesta tendència, que també estan seguint llibreries i altres petits comerços, no resulta fàcil en el sector de la restauració. Per un costat, a causa de les mesures sanitàries importants i estrictes que s’han de seguir. I per l’altre costat, perquè els negocis que ofereixen ara opcions per a emportar del seu menú, entren a competir en un mercat que ja de per si estava molt renyit, on cadenes de menjar ràpid s’han fet ja un lloc en la ment dels consumidors.

 

Un exemple d’aquesta reinvenció és la xef Ada Parellada del restaurant Semproniana a Barcelona. Cada dia, el restaurant publica el seu cuidat menú a les xarxes socials, rep comandes per WhatsApp i, a la cuina, produeix amb màscares, guants, bates, gorres, peücs i gel desinfectant per tots els racons, seguint les recomanacions de seguretat i de prevenció que suggereix el gremi d’hostaleria. El resultat és un menú deliciós a 12 euros, a aproximadament un terç del preu que costaria normalment al restaurant. Un menú pels metges i infermers que s’estan deixant la pell en els hospitals i que no tenen temps ni energia per cuinar paguen la meitat.

 

Vols més? Et recomanem aquesta noticia.

No oblidis etiquetar-nos a Facebook, Instagram i Twitter si fas alguna recepta de Fira ÀPAT 2020!

fira-apat-2