Torneu a gaudir dels pèsols

Torneu a gaudir dels pèsols

 

Els pèsols són una planta enfiladissa que pertanyen a la família de les lleguminoses, entre verdura i llegum. Aquest aliment és ric en proteïna vegetal, minerals i vitamines.

 

Els beneficis dels pèsols

 

Els pèsols es poden prendre tan crus o cuinats. Tenen un alt nivell d’antioxidants, enzims i vitamines com: la vitamina B1, responsable del bon estat d’ànim; la vitamina C, que afavoreix l’absorció del calci; i la vitamina K, la qual intervé en el benestar dels ossos i en el bon funcionament cardiovascular.

 

Si introduïu els pèsols en la vostra dieta, us aportaran una bona quantitat de ferro, magnesi i fòsfor, que són els minerals necessaris per a un correcte funcionament de l’organisme. D’aquesta manera evitareu el cansament i, a més, us ajudaran a mantenir els ossos i les dents fortes, ja que prevenen la pèrdua de la massa òssia.

 

La millor manera de beneficiar-se de totes les seves propietats és menjant-los els més crus possibles. El temps de cocció no ha d’excedir-se del temps recomanat (entre 7 i 9 minuts) per poder aprofitar al màxim les seves característiques saludables.

 

Tanmateix, els pèsols són fàcils de consumir per la seva mesura. Els podeu incorporar en amanides, truites, creps, pizzes o com a guarnició. També podeu multiplicar les seves propietats barrejant-los amb cereals com l’arròs, per exemple. Una altra opció és afegir-los en les cremes de verdures, perquè incrementi les seves propietats nutritives.

 

Per la tardor comença la temporada dels pèsols. Des de Fira ÀPAT us portem una recepta molt gustosa perquè us beneficieu de totes les qualitats dels pèsols.

Recepta de pèsols ofegats

 

Ingredients pels pèsols ofegats

 

  • 1 kg de pèsols desgranats
  • 2 cebes tendres
  • Sal
  • Aigua

 

Elaboració de pèsols ofegats

 

  1. Començarem estofant la ceba en el foc baix, en una cassola amb una mica d’oli fins que es comenci a estovar.
  2. Seguidament, hi afegirem el kilogram de pèsols i ho taparem amb un plat ple d’aigua.
  3. Ho deixarem coent-se a foc lent fins que els pèsols estiguin ben fets. No us oblideu de sacsejar la cassola de tant en tant perquè no s’enganxin.

 

Aquesta és la recepta bàsica però és molt versàtil. Es poden fer moltes variacions com afegir-hi unes fulles d’enciam tallades a la juliana en el moment de posar els pèsols a la cassola o afegir-hi cansalada o pernil tallat a daus un cop la ceba s’ha estofat.  També és bona idea posar un tall de sobrassada o una picada d’ametlla, alls i galetes al final. Són moltes les variants! Que aprofiti.

 

 

Vols més? Et recomanem aquesta recepta.

No oblidis etiquetar-nos a Facebook, Instagram i Twitter si fas alguna recepta de Fira ÀPAT 2020!

fira-apat-2