Carpaccio de bacallà

BacallàA la sal, amb salsa, al pil-pil … El bacallà, el peix per excel·lència del nostre país veí, té nombroses receptes, totes elles delicioses, però si a més et diem totes les propietats nutricionals que té el bacallà i els seus beneficis per a la salut, no podràs evitar decantar-te per un dels seus plats aquestes vacances. I és que, a més de comptar amb una aportació calòrica baixa, és una font de vitamines, minerals i proteïnes.

 

Per un costat, el poc greix que conté està constituït per àcids grassos omega 3, els encarregats de protegir la salut cardiovascular. Concretament conté al voltant d’un 0,5% de greix, el que el fa indispensable en qualsevol dieta per baixar pes, ja que no engreixa i aporta les proteïnes necessàries a l’organisme. A més, en tractar-se d’un peix blanc és molt fàcil digerir-ho.

 

El iode que conté s’encarrega d’equilibrar els nostres nivells d’energia, fomenta el bon funcionament cel·lular i a regular el colesterol juntament amb la vitamina B3. Per últim, l’àcid pantotènic, també conegut com a vitamina B5, fa que el bacallà contribueixi a reduir els episodis d’estrès i els mals de cap focalitzats en una zona determinada; i enforteix el cabell, la pell i les ungles.

 

Com resistir-nos al bacallà amb tots els beneficis que aporta? Des de Fira ÀPAT et portem una recepta molt fresca de bacallà, ideal per a l’estiu: carpaccio de bacallà.

Ingredients pel carpaccio de bacallàCarpaccio de bacallà

  • 200 grams de llom de bacallà dessalat
  • 1 tomàquet
  • Olivada d’olives negres
  • Cibulet
  • Oli d’oliva extra verge

 

Elaboració del carpaccio

 

  1. Començarem embolicant la peça de bacallà dessalada i encorreguda amb paper film ben lligat i la posarem al congelador fins que es congeli, per tal de poder-lo tallar el més fi possible.
  2. Un cop la peça sigui gairebé congelada, la traurem del congelador, la desembolicarem i la procedirem a tallar amb un ganivet que talli bé, procurant que els talls siguin el més fins possible. Els anirem dipositant sobre un plat amb paper de cuina per eliminar tota la humitat que li quedi al bacallà i la poca aigua que desprengui el descongelat.
  3. Mentre el bacallà s’escorre i agafa una mica de temperatura, agafarem el tomàquet, li eliminarem les llavors i el tallarem en daus, amanint-lo amb un polsim de sal i un bon raig d’oli d’oliva extra verge.
  4. Finalment, netejarem i tallarem el cibulet en petits trossets i muntarem ja el plat, amb els talls de bacallà al fons del plat, posant a una banda del plat el tomàquet amanit, a l’altra el cibulet i al mig del plat una filera d’olivada.

 

Gens complicat oi? De ben segur que no parareu de menjar-lo aquest estiu!

 

Bacallà

 

Vols més? Et recomanem aquesta recepta.

No oblidis etiquetar-nos a Facebook, Instagram i Twitter si fas alguna recepta de Fira ÀPAT 2019!

fira-apat-2