Un projecte favorable pels restaurants?

A partir d’ara escollir a quin restaurant vols anar es transformarà en una tasca molt més fàcil gràcies al nou projecte de la Generalitat de Catalunya.

 

La idea sorgeix a partir de l’últim informe de l’ACSA on afirmaven que la gran part dels errors en toxiinfeccions alimentàries es podrien haver anticipat amb una correcta manipulació dels aliments i la supervisió correcta dels perills i punts de control crític. Experts com Joan Guix, secretari de Salut Pública, relacionen aquests errors a trencaments en la cadena de fred, contaminació creuada en utensilis de cuina que havien estat utilitzats per a uns altres ingredients i no es van canviar, o que no estaven completament nets. En general, problemes d’higiene.

 

La iniciativa consisteix a crear un portal web on es traslladi la puntuació que els diferents restaurants hagin aconseguit en les inspeccions d’higiene oficial. En aquesta aplicació, a més, es podrà consultar si n’hi ha hagut casos de toxiinfecció alimentària, i el nivell de formació dels empleats dels restaurants en l’àmbit de la manipulació d’aliments.

 

Aquesta mesura no és una iniciativa innovadora, altres països com el Regne Unit o el Canadà fa anys que van implementa regulacions, sinó iguals, semblants a la nostra. En Regne Unit, per exemple, existeix el “Scores on Doors” que consisteix a col·locar, de forma visible, un informe on es pugui comprovar el nivell d’higiene del local, i, en Austràlia, tenen el programa de Seguretat de la Food Authority on en els informes mostren i comparen els nivells d’higiene en l’establiment amb els estàndards de seguretat alimentària.

 

Quines conseqüències tindrà la nova iniciativa?

Encara que molts establiments s’han posat les mans al cap a causa d’aquest nou projecte, és cert, i les dades ho corroboren, que hi haurà més avantatges que inconvenients:

 

  • Els estudis afirmen que, en països on ja es troben en marxa projectes com aquest, el percentatge d’afectats per brots de toxiinfecció alimentària s’ha vist reduït.
  • És una plataforma per atreure clients. El fet que un restaurant sigui completament transparent en àmbits de neteja i higiene proporciona al client una major seguretat a l’hora d’escollir on vol anar.
  • Està demostrat que els clients valoren pitjor una mala higiene que no pas un mal servei.
  • Els nivells exigits de qualitat i de sancions no es veuran modificats.

 

Vols més? Et recomanem aquesta notícia.

No oblidis seguir-nos a Facebook, Instagram i Twitter Fira ÀPAT 2019!

fira-apat