Un nou impuls pels productes de proximitat

 

El passat dimecres 24 d’abril es va donar a terme una roda de premsa a Lleida, en context del certamen Firabell a Bellcaire d’Urgell.
 

En aquesta, van participar:picadillo

  • Carmel Mòdol; director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya.
  • Maria Àngels Pérez Samper; catedràtica d’Història Moderna de la Universitat de Barcelona.
  • Llorenç Llop; vicepresident i secretari de l’Associació d’Empresaris Productors de Venda de Proximitat de Lleida.
  • Jaume Montfort; alcalde de Bellcaire d’Urgell.
  • Pepa Aymamí; directora de la Fundació Institut Català de la Cuina i de la Cultura Gastronòmica.

El “Picadillo” de corder

El motiu de la roda de premsa va ser presentar el “Picadillo“, la nova iniciativa de l’Associació d’Empresaris Productors de Venda de Proximitat de Lleida.
Aquest plat que han denominat “Picadillo” de corder es presentarà al Firabell 2019 com a un nou plat típic de Bellcaire d’Urgell.

 
Pepa Aymamí, durant l’acte explicava “l’origen d’una iniciativa com aquesta rau de la voluntat de fer arribar al públic els productes de proximitat, d’aquí aquest plat a base de corder i altres productes ubicats al territori”. A més indicava que el plat serà presentat per l’Associació de dones de Bellcaire d’Urgell, i els cuiners Sergi de Meià i Joel Castanyé.
 

Maria Àngels Pérez ha estat l’encarregada de presentar el plat; El “Picadillo” ja constava en el receptari de “La Cuynera Catalana” de 1835, i aquest, estarà elaborat per productes provinents de la comarca de Lleida (corder, poma, pera, ceba, all, safrà i carabassó).

 

 

El paper dels productes de proximitat

 
També, va obtenir una gran presència a la xerrada el paper dels productes de proximitat. Carmel Mòdol va voler donar èmfasis al fet que “tenim el país agroalimentàriament més potent del món, tenint en compte les nostres proporcions, i això es basa en la gran varietat de productes de proximitat, l’excel·lència productiva, i la màgia de la nostra cuina, reconeguda arreu”. A més afegia “la forta implicació del Departament en l’impuls de la venda de proximitat, un àmbit estratègic per al futur agroalimentari del país, i alhora per a assegurar la supervivència i l’expansió del nostre sector primari”.
catalans_01

Lleida va ser el bressol de la primera associació de productors de proximitat que data de l’any 2014. Avui dia, existeixen fins a 600 productors dins del segell de “Venda de proximitat”, i, per continuar promocionant-lo, l’associació de productors de proximitat de Lleida creu que és imprescindible la seva presencia en l’edició del Firabell 2019.

 

Vols més? Et recomanem aquesta notícia.

No oblidis seguir-nos a Facebook i Instagram Fira ÀPAT 2019!

fira-apat