Consells per una dieta saludable

La dieta mediterrània és la dieta equilibrada per excel·lència

La dieta mediterrànea, la més completa del món
La dieta mediterrània, la més completa del món

La dieta mediterrània està basada en una alimentació rica en vegetals, cereals, fruites, hidrats de carboni, llegums, proteïnes i làctics, i per descomptat, el seu producte estavella: l’oli d’oliva. No obstant això, malgrat els seus beneficis, les estadístiques demostren que els espanyols no acaben d’adoptar tots els hàbits d’alimentació saludables necessaris i sovint, cometen errors que perjudiquen la seva salut i el seu estat físic.

Per això, avui em recol·lectat diversos consells per mantenir una bona alimentació:

  1. Esmorçar: el primer menjar del dia ha d’estar formada per làctics, fruites, cereals integrals, greixos saludables i proteïnes. L’ideal és dedicar aproximadament 15 minuts i que aquests se situïn el més allunyats possible del moment en el qual ens hem aixecat.
  2. Entre hores, fruita: per picar o menjar entre hores, és molt recomanable menjar fruita, ja que ajuda a activar el metabolisme i al fet que la digestió sigui lleugera.
  3. Consumir te: el te té components digestius molt importants, a més de deixar una sensació de sacietat major, contenir propietats dieuréticas i ajudar-nos a consumir una major quantitat d’aigua
  4. Equilibra el tipus de nutrients consumits i tria bé el moment: és important dissenyar la dieta perquè aquesta contingui les quantitats recomanades de tots els nutrients però, a més, també s’ha de definir quan ho ingerim. El moment del dia o de la nit en el qual consumim els aliments influirà en com anem a metabolizarlos. Així, tots els menjars han d’incloure una mica de proteïna, una mica de carbohidrats i una mica de greix, variant els percentatges.
  5. Sopar aviat: a la resta del món, la gent té la costum de sopar més aviat, al voltant de les 6-7 de la tarda, ja que això ajuda a una millor digestió perquè deixa més temps per digerir abans d’anar a dormir.
  6. No portar una dieta massa estricta: tothom té el dret de menjar una mica malament de tant en tant, si t’agrada, inclou un parell de vegades per setmana menjar amb més calories de les habituals, que la vida està per disfrutar-la.