#Foodporn, o menjar pornogràfic. El menjar atractiu per als ulls

Durant els últims anys, les xarxes socials i el menjar han creat un nou concepte; el #Foodporn

Una hamburguesa amb molt bona pinta, exemple del #Foodporn
Una hamburguesa amb molt bona pinta, exemple del #Foodporn

El que va començar com un innocent hashtag a les xarxes socials, #Foodporn ha acabat generant un autèntic moviment social. L’ús d’aquest hashtag a les xarxes socials serveix per descriure diversos plats que generen plaer i satisfacció, tant a nivell sabor com a nivell visual.
La gula i la luxúria expliquen, en part, el gran èxit que ha tingut Instagram des de la seva aparició en 2010. També Twitter, en menor mesura, que al costat de la xarxa social de les fotografies i els likes es presenten com a plataformes perfectes per combinar el món real al costat de la fantasia.
Els hashtags ajuden a identificar amb major rapidesa allò que es postea. Avui dia, el hasta #Foodporn posseeix 140 milions de publicacions. Totes elles tractant de “sexualizar”el menjar, tractant-lo com un objecte de plaer i tractant d’exhibir l’espectacularitat dels plats, com si es tractés de pornografia a nivell alimentici.
Es basa en mostrar aliments com a hamburgueses, postres i altres que tinguin un contingut calòric elevat. D’aquesta forma es converteix en alguna cosa irresistible, que podria reemplaçar (o comparar-se) les sensacions d’una relació sexual per mitjà d’una estimulació visual.
El terme va ser esmentat per primera vegada per Rosalind Coward, una escriptora feminista que, en el seu llibre “Desitjo Femení” de 1984 va assegurar que “els aliments que tenen una bona presentació, estan fets explícitament perquè es tornin captivadors”..


Molts seguidors es veuen atrets amb aquest tipus de publicacions, al punt que s’han creat comptes -en Instagram i Twitter- on es postean aquests aliments, generant un grau d’excitació inexplicable.

D’altra banda, aquest moviment social pot arribar a causar malament, ja que incita a un consum excessiu d’aquest tipus de menjar no saludable, la qual cosa incideix directament en la salut d’aquests consumidors.

fira-apat-2