La tendència de consum de vi a casa nostra

A Catalunya hi ha una preocupació creixent per motivar els joves en el consum de vi. Anys enrere a casa nostra hi havia una gran cultura del vi, la iniciació a edats molt primerenques va convertir al vi en un element indiscutible de la nostra taula.

 

vid-vino-vi

Aquest costum s’ha revitalitzat, el turisme al nostre país convida a consumir el vi de moltes diverses formes, demostra una vegada més que la publicitat és una arma molt poderosa i que el consum està a la nostra mà. Converteix aquestes renovades ànsies de consum en un hàbit que el decidirà el temps, però el vi com qualsevol producte té fases cícliques i és molt difícil de preveure.

De moment el volum de vendes del sector dels vins i els caves a Catalunya ha crescut fins als 1.600 milions d’euros, nous perfils de consumidors, com els “Millenials”, persones d’entre 21 i 33 anys que veuen el vi com un luxe assequible.

Aquestes noves generacions de consumidors de vins i caves busquen noves experiències i, a causa d’això, molts formen part de wine clubs o tasting groups. L’informe indica que el nombre de “Millennials” que prefereix cervesa en lloc de vi ha disminuït d’un 33% a un 27% en tres anys.
Els Millennials opten per vins que siguin més refrescants, afruitats i més fàcils de beure, el que provoca una major tendència a la drinkability enfront de la digestability.

Els baby boomers (46-64 anys) continuen sent el perfil de consumidors que més vins i caves consumeixen, amb un 39% del total.

Val a dir que el seu consum és beneficiós per a la salut encara que contingui cert grau d’alcohol:

Segons alguns estudis estadístics, queda demostrat que el consum diari de 100 a 200 ml. de vi, disminueix el risc de mort d’infart de miocardi únicament en homes majors de 50 anys. D’altra banda passar-se d’aquest nivell de consum comportaria conseqüències Negatives.

Tags:

rocio